For better animal welfare: Dr. Oetker resolutely implements changes in chicken meat procurement

Animal protection and animal welfare are important topics for Dr. Oetker.

November, 2018 Unternehmens-News

<Bielefeld, 14.11.2018> Animal protection and animal welfare are important topics for Dr. Oetker. The company once again confirms that it will continue to rigorously implement its measures, which have been in place since 2016, and that, according to the criteria set out in the European Chicken Commitment, latest as of 2026 will only buy chicken meat that at least meets these criteria for all products sold in Europe. The Beter Leven standard, which Dr. Oetker has been setting as a guideline since 2016, goes beyond the requirements of the European Chicken Initiative in particular for stocking density, outflow and the rearing period. On other points, the Beter Leven standard and the Initiative are similar, as are numerous other relevant standards. Dr. Oetker is therefore committed to a far-reaching readjustment or harmonization of these standards in order to create a common basis for breeders, pre-producers and processors. In the long term, Dr. Oetker wants to ensure that animal welfare receives a greater and more appropriate emphasis in all areas of the process chain.

Dr. August Oetker Nahrungsmittel KG
E-Mail: presse@oetker.de
Internet: www.oetker.de

Tracking-Einwilligung

Notwendige Funktionen

immer aktiv
Analyse & Personalisierung

Marketing / Datennutzung durch Partner

Damit wir auch unsere Marketing-Kampagnen voll und ganz an Ihren Bedürfnissen ausrichten können, erfassen wir, wie Sie auf unsere Webseite kommen und wie Sie mit unseren Werbeanzeigen interagieren. Das hilft uns nicht nur unsere Anzeigen, sondern auch unsere Inhalte für Sie noch besser zu machen. Unsere Marketing-Partner verwenden diese Daten auch noch für ihre Zwecke, z.B. um Ihren Account bzw. Ihr Profil auf ihrer Plattform zu personalisieren.

Ihr Webbrowser (%browser%) ist veraltet

Der veraltete Webbrowser "%browser%" wird von unserer Webseite nicht mehr unterstützt. Beim fortfahren kann es zu fehlerhaften Darstellungen auf der Seite kommen.
Für eine korrekte Darstellung und ein sicheres Browsererlebnis laden Sie bitte einen der folgenden Browser herunter.